عفونت سازمان

می‌گویند روزی یكی از مدیران هندی راز موفقیتش را برای عده‌ای از دانشجویان مدیریت تعریف می‌كرد، وقتی از او راز موفقیتش را پرسیدند مدیر هندی فكری كرد و سپس دهانش را تا بناگوش باز كرد و گفت راز موفقیت من اینجاست، ببینید.

دانشجویان كنجكاو هندی كه برای دیدن این شكاف اسرارآمیز نیم‌خیز شده بودند، یكی‌یكی دهان و لوزه‌های ایشان را بررسی كردند، اما پس از چند لحظه با گرفتن بینی‌هایشان از ایشان فاصله گرفتند.

وقتی كنجكاوی دانشجویان فروكش كرد یكی از دانشجویان كه از بی‌ادبی مدیر هندی عصبانی شده بود سربه اعتراض گشود و به زبان هندی گفت، استاد گرامی ما از شما رمز و راز مدیریت را پرسیدیم ولی شما در عوض دندان‌های مثل دانه بلال‌تان را به ما نشان دادید.

مدیر یاد شده ضمن عذرخواهی گفت: ولی باور كنید راز دیگری وجود ندارد، راز موفقیت من همین دهان بدبو است و بس.

غوغایی در میان دانشجویان در گرفته بود و عده‌ای از دانشجویان در حال ترك سالن بودند.

در این حال یكی از دانشجویان كه تاكنون سخنی به زبان نیاورده بود، گفت: استاد مطمئنم كه حكمتی در گفتار شما وجود دارد، پس خواهش می‌كنم آن را به ما بگویید.

مدیر موفق در حالی كه با احترام از جای خود بلند می‌شد گفت، راستش همه موفقیت من از زمانی شروع شد كه دچار پوسیدگی دندان شدم و خب شما می‌دانید كه در چنین حالتی بوی بد دهان را همه احساس می‌كنند جز خود شما.

من از بوی بد دهانم این درس را گرفتم كه اگر سازمان تحت نظر من هم دچار عفونت باشدحتما دیگران بهتر از من این عفونت و یا آسیب را حس می‌كنند.

و موفقیت من از زمانی آغاز شد كه پی‌درپی در جست‌وجوی یافتن افرادی بودم كه نقاط ضعف و كاستی‌‌ها را در كارهایم به من نشان دهند و چه كسی بهتر از كاركنان.

۸۴/۴/۲۰ - ۱۵:۸ - آسیا - آیین شهریاری

مدیران ما چه کسانی هستند.

برخی از مدیران ما علاقمند به ساخت حباب هستند! آنها کارهای ساده خود را با هیجان و جنجال بیان میکنند و آنقدر آنرا بزرگ نشان میدهند که گاهی خودشان هم باورشان میشود که کار بزرگی کرده اند.!

بسیاری از مدیران ما از انتقاد تنها ژست و ادعای انتقاد پذیری را میدانند! و صراحتا میگویم آنچه به عنوان نقد پذیری میگویند چیزی جر ادعایی خنده دار نیست! میتوانی ببینی که وقتی نقدی می نویسی و یا میگویی چگونه چهره در هم می کشند و قهر میکنند! و البته گرفتن ژست نقد پذیری کار ساده ای هست.

گاهی مدیران گروه اولی که نام بردند جزو گروه دوم نیز هستند . حبابها زیبا هستند اما آنها به فوتی بند هستند! یک نوشته ساده یا یک شوخی میتواند آن حبابها را از بین ببرد.
با ژست! گواهینامه یا عناوین تصنعی نمیتوان مدیریت کرد ! حبابها زیبا هستند اما فنا پذیر آنچه ماندگار است صلابت صخره است حتی اگر زمخت و زشت باشد.

مدیران ما چه کسانی را دوست دارند! آنها که تعریف میکنند و آنها که ساکت هستند.اگر طرفدارشان باشی احتمالا فرد شایسته ای هستی! تاکنون دیده اید که کسی را به خاطر انتقاداتش مورد تشویق قرار دهند؟! اگر نقدشان کنی، اگر آن حبابها را با فوتی از بین ببری میشوی مشکل آفرین! موجودی که هیچ کس دوستش ندارد، دشمن و یا با یک درجه تخفیف رقیب.
بارها پیش خودم فکر کردم که من با اینهمه مشکل که خودم دارم چگونه به خود اجازه نقد دیگران را میدهم (آنهم با زبان خاص خودم). شاید مشکل از من باشد! اما مگر دیگران همه کارشان درست است؟ با این فرض چه کسی می تواند انتقاد کند؟ آیا مانند پیرزنان عاجز باید حساب آنها را به آخرت ارجاع داد!؟ شاید از هوش کم من باشد که اینگونه فکر می کنم شاید باید مانند هزاران نفر دیگر تنها فکر کار خویش باشم یا آنکه برای قراردادی یا برای ارتقاء شغلی از حبابهای مدیران حباب ساز بنویسم و اینکه خود نیز وارد جرگه حباب سازان شوم (کاری که احتمالا از پس آن نیز خوب بر میآیم!).

کاش میتوانستم به این امید باشم که تکیه ام بر صخره ای هست و صد افسوس که بر حبابی زیبا تکیه کرده

نقل از :http://iranmanagement.net

 اگر یک تپش دل بیدار باشد، انسان را از فرش تا عرش می رساند.
«آن کس که به فریاد دلش بیدار نشود، به فریاد دیگران نیز بیدار نخواهد شد».
 دوستدارانم چه زیادند و آنان که دردم را می شناسند چه کم.

اولين مهدهاي كودك الكترونيك ايران آغاز به كار كرد

نخستين مهدهاي كودك الكترونيك ايران روز پنجشنبه در اصفهان آغاز به كار كرد.

اولين شهر اينترنتي كودكان و شبكه گسترده اطلاعاتي مهدهاي كودك با هدف گسترش كاربردهاي فناوري اطلاعات براي حضور در دولت الكترونيك استاني و ملي و با همكاري گروه" آفا" و سازمانهاي بهزيستي و مديريت و برنامه‌ريزي استان اصفهان راه‌اندازي شد.

در اين شبكه امكان ارتباط بهتر و سريعتر مديران ، مربيان ، والدين ، كودكان و مسوولين دستگاههاي دولتي با يكديگر در زمينه فعاليت مهدهاي كودك همراه با اطلاع رساني عمومي و خصوصي فراهم شده است.

در شبكه مهدهاي كودك الكترونيك ، علاوه بر اينكه هر مهد داراي يك" وب سايت" مخصوص است امكان استفاده از سرويسهايي مانند اطلاع رساني، تبادل پيام، نظرسنجي، ارتباط والدين و پرونده الكترونيكي كودكان وجود دارد.

مدير كل بهزيستي استان اصفهان در مراسم افتتاح مهدهاي كودك الكترونيك گفت: مقوله فناوري اطلاعات و ارتباطات، به يك پديده تحول ساز در جامعه بشري تبديل شده و بصورت يك اصل انكارناپذير درآمده است.

" عباسعلي ترابي " افزود: در زمان حاضر فناوري اطلاعات و ارتباطات يك الزام است و بايد در اين زمينه سرمايه‌گذاريهاي كلان كرد.

وي تصريح كرد: يكي از حساسترين بخشها در استفاده از ‪ ،ICT‬بخش مربوط به كودكان است لذا بايد برنامه‌هاي مناسبي را در اين مورد اجرا كنيم.

ترابي با اشاره به طرح مهدهاي كودك الكترونيك گفت: اين طرح در مرحله اول بين سه مهدكودك منتخب اجرا شده و در مراحل بعدي بين ‪ ۹۲۶‬مهدكودك در استان اصفهان و سرانجام به صورت ملي فعال خواهد شد.

مدير اجراي پروژه مهدهاي كودك الكترونيكي نيز در اين مراسم با تاكيد بر اينكه در عصر اطلاعات به سر مي‌بريم و تاخير در همراه شدن با اين عصر عواقب خطرناكي دارد، گفت: اگر كودكان ما درست هدايت شوند حضور و رقابت ما در حوزه فناوري اطلاعات مشكلي نخواهد داشت.

" مسعود باطني " اظهار داشت: در اين طرح كه در سه فاز اجرا مي‌شود، ايجاد بستر مناسب جهت تبادل اطلاعات بين سازمان بهزيستي، مهدهاي كودك ، والدين و سازمانهاي مرتبط ، ترويج فرهنگ استفاده از اين بستر آماده و ارائه خدمات الكترونيك بيشتر به مهدهاي كودك از طريق شبكه پيگيري مي‌شود.

شبكه مهدهاي كودك الكترونيك ايران بر روي آدرس اينترنتي ‪WWW.MAHD.IR‬ قرار دارد.

ارسال خبر: ۱۴:۵۵                    ‪پنجشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۸۴‬                  irna.ir  



فوق برنامه داوطلبانه است، انجمن نظارت كند

حسن مسعودى» مدير كل دفتر پشتيبانى و توسعه مدارس غيردولتى وزارت آموزش و پرورش در اين باره گفت: «انجمن اوليا و مربيان بايد دقيقاً نظارت كند كه كلاس هاى فوق برنامه در چه شرايطى و با چه امكانات و كيفيتى برگزار مى شود و اگر واقعاً جوابگوى نياز دانش آموز نيست، از ادامه آن جلوگيرى كند». وى درباره قدرت اجرايى انجمن در اعمال اين نظارت افزود:ادامه............

كوله پشتى بهترين وسيله حمل كتب درسى است

يك متخصص طب فيزيكى و توانبخشى در آستانه سال تحصيلى به والدين توصيه كرد كه كيف مدرسه بايد متناسب با سن و جثه دانش آموز انتخاب شود و كوله پشتى در صورت استفاده درست بهترين وسيله حمل كتب درسى براى دانش آموزان است.
دكتر حلى ساز در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: وزن كيف به همراه كتب حمل شده، نبايد از ۵ كيلوگرم تجاوز كند و به صورت دائم با يك دست حمل شود. وى با اشاره به بروز آزردگى هاى شانه در افرادى كه مصرف كننده كيف هاى يك بنده هستند، گفت: وزن كيف بايد به صورت متقارن بر دو شانه بدن تحميل و بر سطح پشت تقسيم شود لذا كوله پشتى مناسب ترين وسيله براى حمل كتابهاى درسى است.
اين متخصص با بيان اين كه استفاده يك بند از كوله پشتى، به وارد شدن فشار به يك طرف بدن منجر مى شود، افزود: ادامه.......

تبریک

 عید فطر را به همه عزیزان تبریک عرض میکنم  .

مدیران برجسته سخن می گویند

نوشته: تام پیترز [کتابها]
ترجمه: محمد ابراهیم محجوب
ناشر: سازمان فرهنگی فرا [کتابها]
عنوان اصلی: Boss Talk: Top CEOs Share the Ideas that Drive the Worlds Most Successful Companies

 شکل آرمانی اداره یک بنگاه، ایجاد میدانی برای جولان اندیشه هاست، نه فرصتی برای ایجاد پست و مقام.
- پنج سال پیش وقتی من دیدم رضایت مشتریان شرکت دل، رو به افزایش شدید است، دانستم که سهام آنان ارزش زیادی پیدا خواهد کرد.
- رمز کار در این است که بخش زیادی از کارهای روزمره را یک پله پایین تر برانی و به مرور زمان دو پله، بعد سه پله. آن وقت تصمیمی که تا حالا مدیرعامل باید می گرفت، مدیر خط اول می گیرد.
- اگر در جنرال الکتریک، پیوسته اسیر این احساس هستی که مظلوم واقع شده ای، از این جا برو. مدیرانی که موجب پدید آمدن چنین احساسی در کارکنان می شوند را وجین می کنم. چنین مدیرانی هستند که همیشه باعث از دست رفتن افراد می شوند.
- آرمان آفرینی کنید، نه کارآفرینی.
- تقلید موبه مو از رقیب، بهترین فرصت برای از دست دادن سرمایه است

دانش آموزان رادریابیم

مكالمه امام علي (ع) باخورشيد

ابن عباس مي گويد: وقتي از فتح مكه باز مي گشتيم شب هنگام در هوازن بوديم، پيامبر به علي بن ابيطالب (ع) فرمود: يا علي ! برخيز و منزلت خود را نزد خدا درياب و بهنگام طلوع خورشيد با آن سخن بگو. من به فضل گفتم بلند شو ببينم علي بن ابي طالب (ع) چگونه با خورشيد سخن مي گويد . وقتي خورشيد طلوع كرد بلند شد و خطاب به خورشيد سخن ميگويد . وقتي خورشيد طلوع كرد بلند شد و خطاب به خورشيد گفت: سلام بر تو اي بنده ي صالح پايدار در طاعت پروردگار خويش. خورشيد در جواب گفت  و عليك السلام اي برادر رسول خدا و وصي خدا (ص) بلند شد و سر او را گرفت و بلند كرد و دست به صورت او مي كشيد و مي گفت بلند شو حبيب من كه اهل آسمان از گريه ي تو به گريه آمدند و خداي عزوجل بخاطر تو بر حمله عرش مباهات كردادامه..........

معرفی کتاب

آی آی کتاب کلیک کنید برای دیدن کتابهای جدید.........

مدارک علمی ایران

انتشارات بانک ملی ایران..............

امیر کبیر..........

جام جم............

علی ام من,تو زهرا باش

علی ام من,تو زهرا باش
به دیروزم تو فردا باش/به پنهانم تو پیدا باش/ دگر بی ارزش است لیلی/ علی ام من تو زهرا باش
 
«آن کس که به فریاد دلش بیدار نشود، به فریاد دیگران نیز بیدار نخواهد شد».

تمام پیامبران تنها، تلنگر می زنند تا به فریاد دلت بیدار شوی. و آنکس که با تلنگر بیدار نمیشود او مرده است.

اگر یک تپش دل بیدار باشد، انسان را از فرش تا عرش می رساند.

ذلت از آنجا می آید که انسان فریاد و دعوت دل خویش را نمی شنود.

آنکه به پاداش خدا حرکت می کند عزیز است، و آنکه به پاداش دیگران حرکت می کند ذلیل است.

اگر دوست می شنود کافیست. واگر دوست نمی شنود هیچ چیزی کافی نیست.

دوستدارانم چه زیادند و آنان که دردم را می شناسند چه کم.

نقل از:http://avazehtalab.blogfa.com/8311.aspx
 
هيچ كس به خاطر آنچه كه مي گيرد احترام نمي يابد، عزت و احترام پاداش چيزهايي است كه مي دهد. - كالوين كوليج ( صفتهاي بايسته يك رهبر )

کسی که به من اعتماد می کند، از کسی که مرا دوست دارد گامی فراتر نهاده است

تسلیت شهادت مولای موحدان، امیر مومنان، امام پارسایان، جلوه حق، علی (علیه السلام).

عرض تسلیت شهادت مولای موحدان، امیر مومنان، امام پارسایان، جلوه حق، علی (علیه السلام).

خدایا! ما را از شیعیان راستین حضرتش قرار بده.انشا الله......